Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Jocs d'estratègia i el currículum escolar

Guido Ramellini

Resum


L'enfocament competencial de
l'ensenyament de les matemàtiques obre
un nou espai per a la utilització didàctica
dels jocs d'estratègia, que poden contribuir
al desenvolupament de les quatre
dimensions indicades en els documents del
Departament d'Ensenyament de la
Generalitat de Catalunya: Resolució de
problemes, Raonament i Prova, Connexions
i Comunicació, i Representació.
Els jocs d'estratègia responen també al
repte de treballar materials que estiguin a
l'abast de tota mena d'alumnat i de
permetre que cadascú pugui construir-se
un recorregut d'aprenentatge coherent
amb els seus interessos i la seva capacitat.
Partint de tres exemples (Torres d'Hanoi,
Granotes i Gripaus i Joc de les Fitxes),
l'article analitza també les matemàtiques
que estan amagades a sota d'un
apropament lúdic i aparentment senzill.
Pensem que és interessant donar a
professorat i alumnat ocasions per a
profunditzar autònomament els continguts
i descobrir el plaer de la investigació.

Text complet: Text complet