Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

L'Adquisició de competències matemàtiques d'alumnes de primària en contextos de jocs de taula i resolució de problemes

Edelmira Badillo, Mequè Edo, Jordi Deulofeu i Piquet

Resum


En aquest article es presenta una reflexió teòrica
i metodològica sobre una manera d'entendre
l'aprenentatge i l'ensenyament de les
matemàtiques, basat en un enfocament
competencial. Des d'aquesta perspectiva, hem
anat dissenyant i implementant seqüències
didàctiques, validades en diferents aules de
primària d'Europa i Llatinoamèrica, que busquen
tant el desenvolupament de la competència
matemàticael coneixement matemàtic, els
processos associats a l'activitat matemàtica i el
context d'aprenentatge i el
desenvolupament d'altres competències, com
l'argumentativa i l'autonomia personal. La
proposta que presentem pretén ser una petita
aportació a aquest gran desafiament, mostrant
que és possible desenvolupar competències
matemàtiques en un context d'ús didàctic de
jocs de taula. En particular, ens centrem en el
desenvolupament d'estratègies de resolució de
problemes i tècniques de càlcul mental i, en
general, en el desenvolupament del sentit
numèric fraccionari.

Text complet: PDF