Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Que sone natural: la millora de les destreses de presentació oral

María Grazia Busà

Resum


Aquest article tracta l’aplicació de recursos multimodals en l’ensenyament d’estratègies comunicatives orals, tal com es va exemplificar en un curs impartit a la Universitat de Pàdua, Itàlia. El curs es va centrar en el lèxic i les estructures lingüístiques en ús, la pronunciació i l’entonació, el llenguatge corporal i els aspectes culturals. Diversos recursos multimèdia van ser usats en el curs, entre d’altres fotos i il·lustracions, diapositives, fitxers d’àudio per practicar la pronunciació i per obtenir retroacció d’àudio i vídeo amb el programa d’anàlisi de la parla Praat, videoclips de cursos d’anglès en línia i altres vídeos de YouTube amb entrevistes reals, programes d’entrevistes, notícies, monòlegs i presentacions. Les principals activitats de classe van incloure escoltar i visionar videoclips, debats metalingüístics sobre l’ús del llenguatge verbal i no verbal en diferents contextos lingüístics, pràctica sobre pronunciació i expressió oral. Els alumnes van ser enregistrats mentre parlaven i informats sobre les seues destreses orals i comunicatives. En conjunt, el curs va resultar molt efectiu a l’hora de sensibilitzar els alumnes sobre aspectes comunicatius en anglès i el seu funcionament.

Text complet: PDF (English)