Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Una aproximació a l’anàlisi de corpus lingüístic i d’aspectes multimodals en l’intercanvi comunicatiu en edats primerenques per al disseny de continguts hipermèdia adaptatius

Alejandro Curado Fuentes

Resum


Aquest treball descriu els resultats derivats de l’anàlisi de corpus en llengua anglesa i espanyola a partir de la base de dades CHILDES per al disseny de continguts hipermèdia adaptatius (SHA) en anglès en el nivell preescolar / infantil. En general, la informació lingüística i paralingüística que es desprèn de les transcripcions seleccionades de CHILDES pot resultar de gran vàlua per a l’organització del contingut pedagògic. En l’anàlisi del corpus, s’ha observat que molts patrons conversacionals analitzats en la llengua materna dels nens, sobretot en situacions de col·laboració, presenten aspectes multimodals significatius que sovint es correlacionen amb elements metadiscursius i marcadors del discurs. La integració de característiques específiques multimodals en les lliçons de SHA pot resultar útil per al desenvolupament dels discents en la segona llengua. L’ús de lliçons en SHA serveix com a recurs que resulta natural per a la multimodalitat i la interactivitat en el procés comunicatiu dels nens en una segona llengua.

Text complet: PDF (English)