Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Una nova revisió de proves pragmàtiques en el context de llengua estrangera: Cap a proves interactives per examinar la producció d'actes de parla

Vicente Beltrán-Palanques

Resum


L'objectiu d'aquest estudi és explorar l'efecte en les tasques de dos tipus diferents de mètodes d'investigació com són les tasques interactives per a completar discurs (IDCTs, per les seues sigles en anglés) i les tasques de jocs de rols (RPT, per les seues sigles en anglés). Els dos mètodes d'investigació emprats en aquest estudi utilitzen un enfocament interactiu que permet als participants interactuar lliurement tant en el mode oral com en el mode escrit. Aquest article compara les estratègies de disculpes suscitades mitjançant IDCTs i en RPTs quant a extensió de l'estratègia, quantitat d'estratègies i classificació d'estratègies en les dos tècniques d'evocació. Presentarem i comentarem els resultats d'aquesta comparació, i en suggerirem implicacions pedagògiques.

Text complet: PDF (English)