Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Mètodes nous i no tan nous per avaluar la comunicació oral.

Gary J Ockey, Zhi Li

Resum


L'avaluació de la comunicació oral ha continuat evolucionant durant les darreres dècades. S'ha ampliat el constructe de comunicació oral i ara inclou la competència interaccional, exercint també la tecnologia un paper important en el tipus de tasques que són més populars en l'actualitat. En aquest article comentem els factors que afecten el procés de l'avaluació de la comunicació oral, les conceptualitzacions actuals del constructe que s'ha d'avaluar, i cinc tasques que s'usen per avaluar aquest constructe. Aquestes tasques inclouen entrevistes de domini oral, tasques de diàleg en parella/grup, tasques simulades, tasques de comunicació oral integrades i tasques d'imitació suscitades. Avaluem aquestes tasques basant-nos en conceptualitzacions actuals del constructe de comunicació oral, i extraiem la conclusió de que no avaluen un constructe ample d'habilitat oral amb igualtat. Segons la nostra avaluació, aconsellem els desenvolupadors de tasques que consideren els aspectes de la comunicació oral que volen incloure o excloure en llur avaluació quan seleccionen un d'aquests tipus de tasca.

Text complet: PDF (English)