Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Problemes amb l’alineació d’avaluacions amb el Marc europeu comú de referència per a les llengües

Spiros Papageorgiou

Resum


Un dels principals objectius del Marc europeu comú de referència per a les llengües és ajudar els proveïdors i usuaris de les avaluacions «a descriure els nivells de domini de la llengua exigits pels exàmens i programes d’avaluació existents per tal de facilitar les comparacions entre diferents sistemes de qualificacions» (Council of Europe, 2001: 21). Els proveïdors d’avaluacions de llengua dintre i fora d’Europa segueixen diverses metodologies per tal d’alinear les seves avaluacions als nivells del MCER, tal i com mostren alguns estudis de cas (Figueras & Noijons, 2009; Martyniuk, 2010). Aquest article tracta sobre l’ús del MCER en el camp de les avaluacions de llengua, centrant-se en particular en els problemes relacionats amb l’alineació. L’article presenta els tipus de prova de validesa que s’haurien de recopilar per recolzar una reivindicació d’avaluació i conclou amb les directrius per realitzar futures investigacions que milloren la nostra utilització del MCER per al disseny d’avaluacions i la interpretació dels resultats de l’avaluació.

Text complet: PDF (English)