Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

JOTSE: Journal of technology and science education

ISSN electrònic: 2013-6374

ISSN paper: 2014-5349

JOTSE: Journal of technology and science education ha estat creada com una contribució a que el desenvolupament i la millora de l'educació científica i tecnològica mitjançant la constitució d'un espai comú per compartir experiències a tots aquells que, d'alguna manera, estan involucrats en el procés d'ensenyament i aprenentatge dels estudis d'enginyeria, en totes les modalitats.
Aquesta revista té com a objectiu la publicació de dos números l'any, a més d'edicions especials. Aquesta revista acadèmica servirà com un espai de trobada per a la innovació docent de la comunitat acadèmica que desitgin analitzar i observar els factors metodològics i pedagògics que poden influir i millorar l'experiència d'aprenentatge dels enginyers.


2018: Vol.: 8 Núm.: 1

Articles

JOTSE'S internationalisation: goal achieved
Beatriz Amante García, María del Rosario Martínez Martínez
Text complet
 
E-learning content design standards based on interactive digital concepts maps in the light of meaningful and constructivist learning theory
Mohammed Kamal Afify
Text complet
 
Do projects really end late? On the shortcomings of the classical scheduling techniques
Pablo Ballesteros-Pérez, Graeme D. Larsen, María C. González-Cruz
Text complet
 
Perspectives on blended learning through the on-line platform, LabLessons, for Chemistry
Teeba Jihad, Edward Klementowicz, Patrick Gryczka, Chappel Sharrock, MacRae Maxfield, Yongjun Lee, Jin Kim Montclare
Text complet
 
Evolution of project-based learning in small groups in environmental engineering courses
Jesús María Requies Martínez, Ion Agirre Arisketa, Victoria Laura Barrio Cagigal, Moisès Graells Sobré
Text complet
 
The use of educational platforms as teaching resource in mathematics
Marcela Georgina Gómez Zermeño, Héctor Franco Gutiérrez
Text complet
 
The impact of virtual trips on the development of Arabic language oral skills among third grade students in Jordan
Nayel Al-Hijaya, Sumaya Al-Zaghamim, Yousef Arouri
Text complet
 
Contextualizing technology in the classroom via remote access: using space exploration themes and scanning electron microscopy as tools to promote engagement in geology/chemistry experiments
Brandon Rodriguez, Veronica Jaramillo, Vanessa Wolf, Esteban Bautista, Jennifer Portillo, Alexandra Brouke, Ashley Min, Andrea Melendez, Joseph Amann, Abdon Pena-Francesch, Jared Ashcroft
Text complet