Les Accions del sistema universitari català per a la formació integral de l’enginyer en un món global
Tipus de documentArticle
Data publicació2005-10-06
Condicions d'accésAccés obert
Tots els drets reservats. Aquesta obra està protegida pels drets de propietat intel·lectual i
industrial corresponents. Sense perjudici de les exempcions legals existents, queda prohibida la seva
reproducció, distribució, comunicació pública o transformació sense l'autorització del titular dels drets
Abstract
L'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), pretén crear a Europa un sistema universitari amb titulacions compatibles, que comptin amb uns nivells de qualitat i que siguin competitives a nivell internacional. Per assolir aquests objectius es fan necessàries modificacions dels plans d’estudi, noves titulacions, i un gran canvi conceptual i metodològic al sistema universitari.
Hem de pensar que els futurs enginyers seguiran en posicions de molta responsabilitat davant la societat, participant activament en el desenvolupament de la comunitat, i creant polítiques medi ambientals i socials a nivell tan nacional com internacional. És per això que els futurs enginyers han de ser capaços d’entendre el vincle dels coneixements amb l'entorn social i mediambiental, i les repercussions de les seves actuacions professionals en la comunitat. Per tant és necessari integrar totes les dimensions del problema en la nova formació de l’enginyer.
La nostra comunicació presenta i avalua algunes accions realitzades per universitats catalanes per tal d’assumir el repte de la sostenibilitat en la formació professional. També analitza les característiques que creiem hauran de tenir els futurs enginyers, en el marc de canvi de l’EEES, per resoldre satisfactòriament els reptes del Desenvolupament Sostenible. El Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) pretende crear en Europa un sistema universitario con titulaciones compatibles. Que cuente con unos niveles de calidad y que sean competitivas a nivel internacional. Para conseguir estos objetivos son necesarias modificaciones de los planes de estudio, nuevas titulaciones, y un gran cambio conceptual y metodológico en el sistema universitario.
Tenemos que pensar que los futuros ingenieros seguirán en posiciones de mucha responsabilidad en la sociedad, participando activamente en el desarrollo de la comunidad, y creando políticas medio ambientales y sociales a nivel tanto nacional como internacional. Es por esto que los futuros ingenieros han de ser capaces de entender el vínculo de los conocimientos con el entorno social i medio ambiental, y las repercusiones de sus acciones profesionales en la comunidad. Por tanto es necesario integrar todas las dimensiones del problema en la nueva formación del ingeniero.
Nuestra comunicación presenta y evalúa algunas acciones realizadas por las universidades catalanas para asumir el reto de la sostenibilidad en la formación de profesionales. También analiza las características que creemos han de tener los futuros ingenieros, en el marco de cambio del EEES, para resolver satisfactoriamente los retos del Desarrollo Sostenible.
Col·leccions
Fitxers | Descripció | Mida | Format | Visualitza |
---|---|---|---|---|
08_sistemauniversitari_ideasost_CAT.pdf | Català | 58,42Kb | Visualitza/Obre | |
08_sistemauniversitario_ideasost_CAST.pdf | Castellano | 58,22Kb | Visualitza/Obre |