Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Els educadors socials com a protagonistes d’un projecte transformador: una experiència socioeducativa per a repensar la intervenció amb adolescents

Asier Huegun Burgo, Arkaitz Lareki Arcos, Xabier Etxaque Alcalde

Resum


En aquest article presentem l’experiència duta a terme durant més d’un any d’un procés de reflexió per a la transformació de la intervenció educativa. L’objectiu fonamental ha estat la millora de la pràctica en l’àmbit de la intervenció amb adolescents. Per a això vam crear una taula tècnica composta per professionals en la qual el centre eren els educadors/es socials. El projecte educatiu analitzat, discutit i millorat ha estat el Servei Polivalent per a Adolescents i hem posat el focus en tres línies d’intervenció: l’acció didàctica, l’organització interna i la construcció del treball en xarxa. Vàrem concloure que l’experiència ha estat satisfactòria a l’hora de crear coneixement teòric que influeixi en la pràctica, alhora que hem generat dinàmiques de participació en el mateix equip educatiu gràcies a la metodologia del treball realitzat.

Text complet: PDF PDF (Castellano)