Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni als Objectius per al Desenvolupament Sostenible: el rol socialment controvertit de l’educació ambiental

Pablo Ángel Meirea Cartea

Resum


La nova agenda de desenvolupament impulsada per les Nacions Unides, els Objectius del Desenvolupament Sostenible per a l’horitzó de 2030, concedeix més pes a les condicions
biofísiques vinculades amb la sostenibilitat ambiental que les anteriors. Dels 17 objectius, 7 estan directament relacionats amb els determinants ambientals del desenvolupament.
No obstant això, el creixement continua sent una premissa inqüestionable per al desenvolupament, no qüestionant el model hegemònic neoliberal de producció i consum.
L’educació per al desenvolupament sostenible és una de les eines culturals anunciades per assolir els ODS. En l’article s’argumenta la necessitat de reactivar una educació ambiental
crítica i transformadora, que abordi la crisi socioambiental considerant els límits ecològics de la Terra i la necessitat de repartir els recursos que ens aporta i les càrregues
a què es veu sotmesa per l’activitat humana.

Text complet: PDF PDF (Castellano)