Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Èxit escolar i coresponsabilitat educativa: avaluació del programa d’acompanyament a l’èxit educatiu de la Fundació Catalunya-La Pedrera

Jordi Longás Mayayo, Eduard Longás Mayayo, Teresa Hernández Morlans, Elisabet Vinagre García

Resum


L’article presenta l’avaluació d’impacte d’un programa d’acompanyament educatiu implementat a Catalunya en el qual han participat 495 infants i adolescents de 13 municipis.
Els resultats presenten, mitjançant una anàlisi estadística descriptiva, la percepció d’impacte dels grups d’interès, les valoracions dels objectius assolits i els rendiments acadèmics.
La valoració és positiva, obtenint-se rendiments superiors a les mitjanes de fracàs escolar dels estudis d’abast nacional emprats com a referència. La investigació posa en valor l’interès dels programes d’acompanyament a l’escolaritat sempre que compleixin
requisits de qualitat intrínseca i treball en territori, en un tipus de programes que, atesa la realitat educativa del país, poden ser emergents per a l’educació social.

Text complet: PDF PDF (Castellano)