Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Presó, drogues i educació social

Marta Ruiz Narezo, Rosa Santibañez Gruber

Resum


Aquest article s’aproxima a la realitat penitenciària i a la seva relació amb les drogues des d’una perspectiva educativa. Comença amb la presentació de la realitat actual de les presons a nivell europeu i a nivell estatal: les xifres i el perfil de la població penitenciària, la problemàtica de les drogues i els consums, així com les conseqüències o problemàtiques associades. En el segon apartat, es descriuen els programes en actiu en el nostre entorn proper per a, finalment, abordar el paper que hi desenvolupa l’educació social. Aquesta última part destaca la importància d’una intervenció socioeducativa qualificada que contempli la reeducació i la reinserció de les persones privades de llibertat com a finalitat primordial. Que incorpori l’acompanyament des de la vida quotidiana en el procés de l’addicció com a punt de partida dins dels centres penitenciaris però que camini cap al treball en xarxa i la intervenció comunitària com a principals estratègies que poden garantir la inclusió social real.

Text complet: PDF PDF (Castellano)