Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

L'aprenentatge basat en projectes com a base metodològica al grau d'Educació Social

Empar Guerrero Valverde, Joana Calero Plaza

Resum


Fa dècades que s’aprecia la necessitat d’exercir canvis a les institucions educatives i, especialment, de desenvolupar estudis universitaris més adaptats a les demandes socials
i laborals. Aquests canvis passen per concebre el procés formatiu com un mitjà que permeti adquirir competències adequades al mercat laboral, millorant l’ocupabilitat però sense abandonar el coneixement teòric. En aquest context, es presenta l’experiència d’innovació educativa que està duent a terme al grau d’Educació Social de la Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir, on s’aplica la metodologia d’aprenentatge basat en projectes com un model que faci possible a l’alumne adquirir determinades competències.
Aquest article descriu el procés de desenvolupament d’aquest model, que forma educadors socials perquè siguin capaços de donar respostes a les necessitats socials, des del compromís i la responsabilitat amb el seu treball.

Text complet: PDF PDF (Castellano)