Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Planificació i avaluació en el camp de l'educació social, una experiència social innovadora en el marc de la formació virtual de la UOC

Miquel Castillo Carbonell, Eva Bretones Peregrina

Resum


L’article descriu els processos d’ensenyament i aprenentatge, introduïts en el marc d’una aula virtual, dissenyats per a l’assignatura Planificació i avaluació en el camp de l’educació social, obligatòria del grau d’Educació Social de la UOC. Aquesta matèria reuneix tres objectius: proposar continguts que satisfacin les necessitats formatives d’educadors socials; aportar instruments que permetin continuar construint la professió; facilitar la incorporació d’un ventall de recursos que impliqui poder afrontar situacions complexes en marcs d’actuació diversos.
Per fer-ho es proposa una metodologia innovadora, centrada en la iniciativa de l’alumne, en la formulació de les seves pròpies eleccions, en la construcció creativa de la seva proposta i en el
seguiment del seu treball a partir del feddback docent. Dos anys després, més de quatre-cents alumnes i quatre docents posen nom a l’experiència i als resultats.

Text complet: PDF PDF (Castellano)