Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Pedagogia en la intervenció socioeducativa amb dones immigrades

Carme Expósito Molina

Resum


La base d'aquest text és el treball educatiu amb dones immigrades realitzar des de 1998, a Granollers i municipis del voltant. Recull resultats de la investigació en efectuada dins del Màster en Educació i Immigració Intercultural, Universitat de Barcelona (2003) dirigit per Mary Nash i que va mostrar la relació entre les dificultats d'inclusió i les diferències educatives de les dones marroquines i subsaharianes, no alfabetitzades, d'origen rural preferentment, arribades arran del reagrupament familiar, s'entrevisten 20 dones, del Marroc, Senegal i Gambia, de 30 anys de mitjana i que feia que residien a Catalunya entre 2 i 13 anys. Paral·lelament, són entrevistats professionals - assistents socials, llevadores, pediatres i educadors -, que coneixen i tracten de forma significativa aquestes dones.

Text complet: PDF PDF (Castellano)