Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Activitats contextualitzades en el laboratori virtual

Jordi Cuadros, Fina Guitart i Mas, Carme Artigas

Resum


En aquest article es presenten quatre activitats noves basades en la utilització del laboratori virtual de «The ChemCollective», destinades a l'ensenyament de la química a l'educació secundària, i se'n discuteix la integració en el currículum català de batxillerat. Les activitats «Identificació de substàncies il·legals», «Prova d'insaturacions», «Determinació i eliminació de la duresa de l'aigua» i «Un fungicida per a les fruites» estan contextualitzades i
segueixen l'aproximació metodològica de la investigació dirigida. Es discuteixen també les observacions i els comentaris de la implementació de dues d'aquestes activitats a l'aula. Les activitats es poden trobar al web
http://www.chemcollective.org/iqs/index_ca.htm i a l'aplicació de recursos al currículum (ARC) del Departament d'Ensenyament.

Text complet: PDF