Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Engaging students for meaningful chemistry learning through Microcomputer-based Laboratory (MBL) inquiry

Maija Katariina Aksela

Resum


Promoure en els estudiants l'aprenentatge significatiu de la química mitjançat treballs
pràctics indagatius amb l'ús d'equips de captació de dades amb sensors (MBL).
La utilització d'equips de captació de dades amb sensors (MBL) pot constituir un exemple d'entorn d'aprenentatge
centrat en l'alumne que ofereix noves oportunitats per acostar els estudiants de química de l'ensenyament secundari
cap a un aprenentatge significatiu i cap al pensament d'ordre superior a través de la indagació. L'ús de MBL promou
en els alumnes la discussió, la planificació, la mesura i la presa de responsabilitat del seus propis processos d'aprenentatge.
La tècnica MBL pot contribuir des de l'escola a propostes respectuoses amb el medi ambient (química verda)
mitjançant la reducció de les quantitats de productes químics necessaris. Aquest article presenta una investigació
pedagògica de l'eficàcia d'aquesta tècnica, dels seus reptes d'utilització i alguns consells per implementar el seu ús a
les classes de química de secundària.

Text complet: PDF