Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Talking chemistry in Zanzibar: probing pupils' chemistry knowledge using videos of local pedagogies

Sibel Erduran

Resum


L'article descriu una entrevista amb un grup de dos nois i dues noies sobre alguns viídeos d'ensenyament i aprenentatge
a les escoles de Zanzíbar, a l'Àfrica. L'estudi és part d'un projecte més gran anomenat SPINE (Rendiment dels
Alumnes en els Exàmens Nacionals), finançat pel Consell de Recerca Econòmic i Social i el Departament de
Desenvolupament Internacional del Regne Unit. El projecte va ser una col·laboració entre la Universitat de Bristol i la
Universitat Estatal de Zanzíbar. L'estudi proporciona l'evidència que els alumnes de Zanzíbar s'enfronten a dificultats
importants amb l'idioma anglès que contribueixen a les seves dificultats amb els coneixements de química. No obstant
això, quan els alumnes estan immersos en contextos interessants i motivadors, amb enllaços i referències a la
cultura local i a l'escola, estan disposats i són capaços de contribuir al debat. Les discussions en aquest estudi il·lustren
com pot ser de sofisticada per als alumnes la comprensió de la química juntament amb l'exposició d'algunes
idees prèvies sobre alguns conceptes químics clau.

Text complet: PDF