Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Algunes reflexions al voltant del tractament de l'equilibri químic en el batxillerat

Francesc A. Centellas i Masuet

Resum


En aquest escrit, s'hi recorda el tractament que rebia l'equilibri químic en el batxillerat que va
estudiar l'autor de l'article i es compara amb el que s'imparteix en el batxillerat actual. S'hi
palesa que, en el batxillerat d'avui dia, l'equilibri químic rep un tractament força més extens
i amb una càrrega conceptual més elevada que la d'aquells anys. Aquest fet pot comportar, si
la matèria no es tracta amb el temps requerit, que els estudiants d'avui dia no acabin d'entendre
gaire bé el significat ni la utilitat de les magnituds i les constants fisicoquímiques introduïdes
i, a la vegada, es dificulti que puguin assolir completament uns altres objectius més elementals.
D'altra banda, a partir de la revisió d'alguns dels textos de química més usats en els centres
de batxillerat, en el present article es proposa tornar a considerar el tractament que reben
certs aspectes concrets de l'equilibri químic i, en aquest sentit, s'hi discuteixen algunes de les
inconveniències observades i s'hi plantegen alternatives per tractar els diferents aspectes
d'una manera més adient

Text complet: PDF