Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Què és la química per als nens i els joves? El fet d'aprendre a interpretar experiments sorprenents augmenta el seu interès?

Florenci Blancafort Albareda, Clàudia Colomina Guitart

Resum


Aquest article presenta un treball de recerca de batxillerat en el qual s'analitzen i es comparen
la percepció i l'interès per la química d'alguns grups d'alumnes abans i després d'una sessió
a l'aula en la qual es mostraven presentacions amb vídeos d'experiments. Les sessions
s'han realitzat a l'aula amb un grup d'alumnes de 6è de primària (11-12 anys) i alguns grups
de 3r i 4t d'ESO (14-16 anys). L'article aporta alguns dels resultats i de les conclusions extrets de
les dades del buidat dels qüestionaris passats als alumnes, alhora que s'hi exposen els trets
més destacats dels vint-i-cinc experiments realitzats, de les preguntes formulades i de les presentacions
PPT utilitzades a l'aula.

Text complet: PDF