Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Emprenedoria i seminaris de valor afegit, dos innovadors mètodes de formació

Joan Salvador Minguet i Pla

Resum


El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, conjuntament amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), organitza des de fa cinc anys diferents cursos d'emprenedoria amb l'objectiu d'aportar els coneixements i les experiències necessàries perquè els joves empresaris agraris puguin desenvolupar els seus projectes amb garanties de futur i viabilitat.
Aquests cursos tenen una metodologia activa, que defuig les classes magistrals i que es basa en:
Sessions específiques amb ponents que són coneixedors i especialistes en cada matèria. Possibilitat de dialogar i debatre amb ells diferents situacions de l'empresa i contrastar la informació.
Visites i viatges tècnics a explotacions del sector per veure diferents realitats i formes de fer avançar els projectes.
Taules rodones, grups de treball i debats per intercanviar experiències i sumar voluntats per trobar la millor forma de concretar una idea.
També es pot tenir en compte el valor intangible de l'intercanvi de coneixements i experiències entre els emprenedors amb projectes similars.
Un cop finalitzada cada emprenedoria es fan els seminaris d'emprenedoria per a poder aprofundir els temes específics que vulguin tractar els emprenedors i alhora per mantenir el contacte del grup i continuar formant-se per adaptar-se als canvis que s'originen en el sector.
Una altra formació innovadora són els seminaris de valor afegit. El seu objectiu és augmentar la competitivitat dels empresaris del sector agroalimentari. Estan pensats per donar una resposta ràpida i eficient als empresaris agraris d'un determinat sector, que volen rebre una formació en un aspecte concret del seu negoci, com la comercialització en el món del vi.
La metodologia que s'usa també és activa, i es creen espais amb eines per augmentar el potencial i les possibilitats d'èxit dels projectes empresarials. Es basa en l'exposició i el debat d'experiències reals entre els ponents i els inscrits al curs.

Text complet: Text complet