Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Formats emergents en televisió: anàlisi comparativa d'aplicacions publicitàries interactives en HbbTV

Joan-Francesc Fondevila-Gascón, Jordi Botey López, Josep Rom Rodríguez

Resum


Un format capdavanter emergent és l'HbbTV, estàndard televisiu relativament recent que
aposta per la interactivitat. Aquesta relació més pròxima a l'usuari il·lumina opcions de
monetització, els principals beneficiaris de les quals són els sectors audiovisual i
tecnològic. En aquesta investigació, que segueix una metodologia comparativa,
s'analitzen els resultats aconseguits per campanyes de publicitat interactiva dutes a
terme el 2015 i a inicis de 2016 en canals televisius d'Espanya i Alemanya amb dos
enfocaments complementaris: el seguiment i l'interès per uns espots publicitaris
(Alemanya) i la capacitat de reacció davant la proposta d'interactuar amb espots
publicitaris (Espanya). En aquest ús de l'HbbTV s'observa un CTR (ràtio de clics d'entrada)
superior al d'altres suports i una interacció elevada de l'espectador amb les preguntes
plantejades.

Text complet: Text complet