Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Points, badges, and news. A study of the introduction of gamification into journalism practice

Raul Ferrer Conill

Resum


Diversos mitjans de comunicació han començat a introduir tècniques de ludificació a les
seves plataformes digitals com a nou format narratiu per al consum de notícies. Partint
que l'hàbit és el predictor més rellevant de consum de notícies, l'objectiu és no només
atraure els consumidors de notícies, sinò també proveir una experiència de notícies
personalitzades i crear un hàbit de consum regular de notícies. No obstant això, hi ha
una gran manca d'investigació sobre la intersecció del periodisme i la ludificació.
Aquest article té com a objectiu investigar com els mecàniques de joc s'han introduït als
mitjans de comunicació i a quina lògica responen. Aquesta avaluació es porta a terme
principalment a través de quatre casos de notícies ludificades: The Guardian, The Times of
India, Bleacher Report i Al-Jazeera. Els resultats apunten a aplicacions ambivalents, on les
forces impulsores del procés d'implementació són una barreja d'un intent d'atraure els
usuaris i una motivació comercial.

Text complet: Text complet