Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Comunicación para periodistas. Análisis de los enfoques y autores predominantes en la enseñanza de Teorías de Comunicación en las universidades españolas

Daniela Lazcano-Peña

Resum


Aquest treball fa una revisió de l'ensenyament teòric que sobre l'estudi de la
comunicació reben els estudiants del grau en periodisme a Espanya. Amb aquesta
finalitat, i prenent com a base la tècnica d'anàlisi de contingut, s'han revisat les guies
docents dels cursos sobre teories de la comunicació, oferts a les universitats espanyoles durant el curs acadèmic 2013-2014. Com a resultats principals, s'observa l'hegemonia dels
continguts sobre comunicació de massa i el predomini d'autors i referents teòrics de la
tradició més clàssica dels estudis sobre comunicació. Alhora, l'acusat biaix metateòric
d'aquests cursos ens porta a plantejar que més que cursos sobre teories, es tracta de
revisions històriques sobre la investigació desenvolupada en el camp.

Text complet: Text complet