Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Teaching beyond corporate social responsibility: The Social Action Strategies course in the Advertising and Public Relations Degree at Pompeu Fabra University

Ana Fernández-Aballí Altamirano, Matilde Obradors Barba, Irene da Rocha Fort

Resum


En aquest article examinem els marcs europeus i espanyols per al desenvolupament de
competències d'orientació social, així com la composició curricular dels graus de
publicitat i relacions públiques de les universitats catalanes en relació amb assignatures
orientades a sectors no lucratius. Explorem la necessitat d'establir dins del grau
continguts que vagin més enllà de la responsabilitat social corporativa, particularment
per fer front a necessitats socials fora de les lògiques de mercat, i requerides pel tercer
sector social. Exposem com la comunicació participativa per al desenvolupament i la
comunicació per al canvi social poden compondre el contingut disciplinari
de la comunicació per a l'interès públic dins del grau en publicitat i relacions públiques,
basant-nos en tres anys de desenvolupament, investigació i innovació docent en
l'assignatura d'estratègies d'acció social de la Universitat Pompeu Fabra.

Text complet: Text complet