Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Implicaciones éticas del infoentretenimiento televisivo

Marta Redondo García, Eva Campos-Domínguez

Resum


L'infoentreteniment és considerat com una de les tendències més rellevants dins el
periodisme actual a escala internacional, especialment en el mitjà televisiu. La recerca
desenvolupada entorn de l'infoentreteniment és abundant, tot i així és escassa en
l'àmbit espanyol aquella que fa referència als principis ètics que es veuen afectats per
aquesta manera d'informar. L'article parteix d'una investigació prèvia que caracteritzava
l'infoentreteniment televisiu i revisa els seus estilemes d'acord amb els principals codis
d'ètica informativa vigents a Espanya: el Codi deontològic europeu de la professió
periodística, el Codi deontològic de la Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya,
el Manual d'estil de Radiotelevisió Espanyola i el Codi deontològic dels serveis
informatius d'Antena 3. Entre els principis que es veuen afectats es troben: la
responsabilitat social del periodista, la veritat informativa i la independència informativa
de l'utilitarisme mercantilista.

Text complet: Text complet