Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Una Aproximació a la bretxa academicoprofessional publicitària: estat de la qüestió i línies de recerca potencials

Freddy Bustamante Villanueva, Matilde Obradors Barba

Resum


La bretxa academicoprofessional publicitària és un fenomen que ha cobrat rellevància aquesta última dècada. El seu estudi analitza les falles acadèmiques i professionals en publicitat, a més de contrastar i complementar el coneixement clàssic amb un enfocament professional. Aquest article fa una revisió de les escasses però més
representatives recerques centrades en la bretxa publicitària, centrant-se en l'estudi del
coneixement professional publicitari i la seva dissonància amb el coneixement acadèmic.
Aquesta revisió de la literatura sobre la bretxa academicoprofessional conclou amb el
plantejament d'una sèrie de línies de recerca potencials sobre el tema que permetrien
aprofundir encara més en el coneixement, el funcionament, l'estructura i les regles del
món publicitari, i que permetrien també que futures recerques acadèmiques assimilessin
el coneixement professional per reduir la bretxa i sobretot beneficiar la comunitat

Text complet: PDF