Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Reflexions sobre la responsabilitat corporativa. Pot haver-hi identitat sense RSC però mai RSC sense identitat

Magdalena Mut Camacho

Resum


En la present reflexió es proposa l'anàlisi de la responsabilitat social corporativa (RSC)
des de l'estratègia corporativa amb l'objectiu de comprovar la seua influència tant a
nivell intern com extern. Partim de la hipòtesi que les empreses han de preveure la RSC
en les seues estratègies de negoci com a part integrant del seu desenrotllament, per a
un correcte avanç d'acord amb l'entorn i la societat en què estan involucrades. Esta
forma d'actuar ha de ser integrada en el ser de l'organització i ha de passar a formar part
de la seua identitat corporativa. Esta estratègia ferma, coherent i mantinguda en el
temps aporta beneficis intangibles que augmenten el valor de l'organització. El fet
d'apostar per este valor com a principal essència identificativa per a presentar-se davant
dels públics d'interès és una estratègia que aborden amb gran originalitat i pulcritud
algunes empreses, enfront d'altres en què la seua actitud no es correspon amb la seua
definició identitària, per tant no la tenen interioritzada.

Text complet: PDF