Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Docència centrada en l'aprenentatge en el context de l'espai europeu d'educació superior (EEES): el cas de l'assignatura d'Estructura de la comunicació social=Student-centred learning in the European Space of Higher Education (ESHE): a case study of the course Structure of Social Communication

Núria Almiron Roig

Resum


La Declaració de Bolonya representa a hores d'ara el compromís de quaranta-set estats
europeus de reformar de manera convergent l'estructura dels seus sistemes d'educació
superior. El programa de la declaració gira al voltant d'un objectiu comú: la creació d'un
espai europeu d'educació superior (EEES) per a «millorar la capacitat de trobar feina i la
mobilitat dels ciutadans» i fer més «competitiva» en l'àmbit internacional l'educació
superior europea. Aquest article descriu l'adaptació a l'EEES de l'assignatura d'Estructura
de la comunicació social (ECS) del grau de periodisme de la Facultat de Comunicació de la
Universitat Pompeu Fabra. A banda del nou disseny curricular adaptat a les
competències, l'objectiu principal que es perseguia era incorporar a la docència noves
eines de formació i d'avaluació que atorguessin més pes al procés d'aprenentatge de
coneixements dels estudiants introduint la semipresencialitat. L'article incorpora els
reptes plantejats i les valoracions dels estudiants.

Text complet: PDF