Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències

Martí Miró, Anna Saperas, Mercè Tarragó, Rosa Maria Tordera, Jordi Domènech-Casal,

Resum


L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un enfoc didàctic plural que respon a les ne-cessitats educatives d’una educació científica més competencial i transferible. En aquest article es descriuen 5 activitats aplicades en matèries científiques en 5 instituts diferents, al voltant de la nutrició, l’energia, la contaminació, la taula periòdica i la connexió de mo-dels científics als contextos reals (publicitat, ciència en el dia a dia,...). Les experiències han estat desenvolupades i valorades en el marc del grup de Treball EduWikiLab. Es valo-ra la seva aplicació en base a les observacions del professorat i una enquesta a l’alumnat i es proposen orientacions per al desenvolupament d’activitats similars.

Text complet: PDF