Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Grup d’innovació DIATIC : Ensenyament de les ciències a través de les TIC

,

Resum


La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessà-ria pels professionals de l’educació. No obstant, tot i que existeixen múltiples formes de plantejar la formació, no totes elles impliquen la mateixa dedicació per part del professorat ni els suposen els mateixos guanys d’aprenentatge. Una comunitat de pràctica, com la formada pel grup DIATIC (Disseny i aplicació d'activitats digitals), no només representa un espai d’intercanvi d’experiències i coneixements entre professors i professores de ciències d’educació secundària i investigadors i investigadores de didàctica de les ciències, sinó que a més suposa una oportunitat de dissenyar i avaluar propostes educatives que puguin ser útils per les pròpies classes de ciències. Un dels objectius que comparteixen els membres del grup DIATIC és el que dóna nom al grup: la integració i ús de les TIC en les seves propostes d’aula de manera que afavoreixin l’ensenyament i aprenentatge de les ciències.

Text complet: PDF