Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Tipologia i anàlisi d’enllaços web: aplicació a l’estudi dels enllaços fraudulents i de les granges d’enllaços = Tipología y análisis de enlaces web: aplicación al estudio de los enlaces fraudulentos y de las granjas de enlaces

Carlos Gonzalo

Resum


En l’estructura d’enllaços d’un lloc web es poden distingir dos tipus principals d’enllaços: els de navegació i els semàntics. Els cercadors només tenen en compte el segon tipus, ja que aporta valor semàntic per mitjà del text de l’àncora (anchor text). En llocs no acadèmics, els principals motius de creació d’aquests enllaços semàntics són purament comercials i de màrqueting. Una subclasse d’enllaç de màrqueting és la que podríem anomenar d’enllaços fraudulents, coneguts popularment com a [enllaços] spam. La creació massiva d’aquest tipus d’enllaços —link farm, és a dir, “granja d’enllaços”— té com a objectiu modificar el comportament de l’algoritme Page Rank. Google ha creat l’algoritme Trust Rank amb la finalitat de detectar “granges d’enllaços”.

Text complet: HTML