Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La gestió de projectes com a matèria en els estudis universitaris d'Informació i Documentació a Iberoamèrica

Silvia Cobo Serrano, Rosario Arquero Avilés

Resum


Objectius: analitzar la situació de la gestió de projectes com a matèria en els estudis universitaris de grau i postgrau (màster) d'Informació i Documentació a Iberoamèrica (l'Argentina, Bolívia, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Cuba, l'Equador, el Salvador, Espanya, Guatemala, Jamaica, Mèxic, Nicaragua, Panamà, el Paraguai, el Perú, Portugal, Puerto Rico, la República Dominicana, l'Uruguai, Veneçuela i Xile) i presentar una visió global de l'ensenyament a partir de l'anàlisi de diferents ítems de la matèria. -- Metodologia: en primer lloc, es van localitzar directoris sobre educació en Informació i Documentació a escala internacional per poder iniciar posteriorment un procés de revisió d'universitats i titulacions iberoamericanes. Un cop acabat aquest procés, es van analitzar els plans d'estudis que responien a determinats criteris de selecció preestablerts (especificats en el treball) i es va contactar per correu electrònic amb el personal acadèmic corresponent. Es van estudiar diversos paràmetres que es registraren en una base de dades i, finament, es van analitzar els resultats. -- Resultats: després d'identificar les universitats, titulacions i assignatures segons els criteris exposats en la metodologia de la investigació, es posa en relleu l'alta presència de la temàtica estudiada en les titulacions iberoamericanes de primer cicle d'Informació i Documentació (77 % del conjunt, en el qual Mèxic, Colòmbia i Espanya són els països en què s'ha localitzat un major nombre d'assignatures diferents de gestió de projectes), i el fet que sigui una assignatura majoritàriament obligatòria en el 86 % de la mostra analitzada

Text complet: HTML