Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La gestió de la identitat digital: una nova habilitat informacional i digital

Aina Gionés Valls, Marta Serrat i Brustenga

Resum


Objectius. Descriure la identitat digital a la xarxa i apuntar els avantatges d'una presència en línia gestionada eficaçment, així com els principals esculls d'una identitat no homogènia. Alhora, es pretén situar la gestió de la identitat digital com una nova habilitat fonamental en el marc de les habilitats informacionals i digitals i aportar exemples reals d'identitats personals a Internet.

Metodologia. Anàlisi de casos i bibliografia existent.

Resultats. La visibilitat, la reputació i la privacitat a Internet esdevenen aspectes clau per a la gestió eficaç d'una identitat digital. L'habilitat de gestionar la identitat virtual no és quelcom instrumental sinó que té a veure amb un aprenentatge al llarg de la vida i un aprofundiment en la cultura digital necessària per al ciutadà que viu en la societat xarxa.

Text complet: HTML