Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Evolució i aplicació del màrqueting cultural als museus

Ricard Monistrol

Resum


La introducció del màrqueting especialitzat en la cultura és una assignatura pendent en moltes institucions culturals, especialment museus. A més, moltes vegades tant els organismes governatius com les empreses encarregades d'assessorar el món cultural, incideixen en la importància d'aplicar conceptes de màrqueting que es basen en la definició clàssica, més apropiats per a un cert tipus d'indústria cultural, però no per als museus o altres institucions similars. Es descriuen els antecedents, les característiques i l'evolució del màrqueting cultural, que neix als Estats Units a final de 1960, i es proposa l'aplicació d'un model conceptual que en faciliti la introducció, la planificació i l'avaluació en museus. S'analitza la situació especial dels museus davant l'anomenat mercat, tenint en compte l'evolució específica de les tècniques de màrqueting en les institucions museístiques. Finalment, se situa el lloc web de la institució museística com una part integrant d'aquesta planificació estratègica.

Text complet: Text complet