Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2003: Vol.: 12

Vol.: 12

Tragant Mestres, Elsa (Editor)
Ribé Queralt, Ramon (Editor)

Articles

EFL University Students' Cognitive Processing of Spoken Academic Discourse as Evidenced by Lecture Notes
Karina Vidal
| PDF
 
The Acquisition of Pragmatic Competence through Virtual English Learning
Mar Gutiérrez-Colón Plana
| PDF
 
Lightnings of Intuition: A Protocol for University Students' Oral Discourse Appreciation
Pascual Pérez Paredes
| PDF
 
Personal Attribution in English and Spanish Scientific Texts
Pedro Martín Martín
| PDF
 
Optimizing The Teaching of English Suprasegmentals
Bertha Chela-Flores
| PDF
 
Non-Native and Native Teachers in ESP: The Use of Simulation Cases in the Class
Ana Maria Martín Castillejos, Verónica Vivanco Cervera
| PDF
 
'Reading' Films and 'Watching' Literary Texts: 5 Lesson Plans for Advanced TEFL Students
Gloria Luque Agulló
| PDF
 
Hacia la autonomía del aprendiz en la enseñanza de lenguas extranjeras en el ámbito universitario: el enfoque por tareas como puente de unión entre el aprendizaje en el aula y el trabajo en autoaprendizaje
Olga Esteve, Marta Arumí Ribas, Maria Dolors Cañada
| PDF
 
A Description of Prototype Models for Content-Based Language Instruction in Higher Education
María Dueñas
| PDF
 
The Problem-Solution Pattern: A Tool for the Teaching of Writing?
Ana Díaz Galán, María del Carmen Fumero Pérez
| PDF
 
"Lengua y Literatura" en una Facultad de Humanidades: una propuesta disciplinar y metodológica desde la Filología Inglesa
Mireia Trenchs i Parera
| PDF
 
Developing Learner Autonomy through a Virtual EAP Course at University
Elisabet Arnó i Macià, Carmen Rueda Ramos, Antonia Soler Cervera, Clàudia Barahona Fuentes
| PDF
 
Análisis de necesidades para el aula de lengua inglesa en Filología Inglesa: un estudio de caso
Ana I. Moreno
| PDF
 
Measuring Language Anxiety Perceived By Spanish University Students Of English
Ana María Ortega Cebreros
| PDF