Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

2003: Vol.: 12

Vol.: 12

Tragant Mestres, Elsa (Editor)
Ribé Queralt, Ramon (Editor)

Articles

EFL University Students' Cognitive Processing of Spoken Academic Discourse as Evidenced by Lecture Notes
Karina Vidal
PDF
 
The Acquisition of Pragmatic Competence through Virtual English Learning
Mar Gutiérrez-Colón Plana
PDF
 
Lightnings of Intuition: A Protocol for University Students' Oral Discourse Appreciation
Pascual Pérez Paredes
PDF
 
Personal Attribution in English and Spanish Scientific Texts
Pedro Martín Martín
PDF
 
Optimizing The Teaching of English Suprasegmentals
Bertha Chela-Flores
PDF
 
Non-Native and Native Teachers in ESP: The Use of Simulation Cases in the Class
Ana Maria Martín Castillejos, Verónica Vivanco Cervera
PDF
 
'Reading' Films and 'Watching' Literary Texts: 5 Lesson Plans for Advanced TEFL Students
Gloria Luque Agulló
PDF
 
Hacia la autonomía del aprendiz en la enseñanza de lenguas extranjeras en el ámbito universitario: el enfoque por tareas como puente de unión entre el aprendizaje en el aula y el trabajo en autoaprendizaje
Olga Esteve, Marta Arumí Ribas, Maria Dolors Cañada
PDF
 
A Description of Prototype Models for Content-Based Language Instruction in Higher Education
María Dueñas
PDF
 
The Problem-Solution Pattern: A Tool for the Teaching of Writing?
Ana Díaz Galán, María del Carmen Fumero Pérez
PDF
 
"Lengua y Literatura" en una Facultad de Humanidades: una propuesta disciplinar y metodológica desde la Filología Inglesa
Mireia Trenchs i Parera
PDF
 
Developing Learner Autonomy through a Virtual EAP Course at University
Elisabet Arnó i Macià, Carmen Rueda Ramos, Antonia Soler Cervera, Clàudia Barahona Fuentes
PDF
 
Análisis de necesidades para el aula de lengua inglesa en Filología Inglesa: un estudio de caso
Ana I. Moreno
PDF
 
Measuring Language Anxiety Perceived By Spanish University Students Of English
Ana María Ortega Cebreros
PDF