Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Editor's Notes

Victoria Antoniadou

Abstract


Abstract

This year’s special issue of BJTLLL is dedicated to Computer-Mediated Foreign Language Teaching and Learning as it has been shaped by sociocultural and dialogic turns in pedagogy. The volume aspires to contribute to the investigation of the potential of CMC and telecollaboration in hosting positive learning environments for a long sought-for reform in foreign language and teacher education. The articles herein report on interventions that have been or are being carried out in diverse internationally-dispersed sociocultural contexts.

Resumen

La edición especial de este año de BJTLLL se dedica a la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras mediados por ordenador, tomando en cuento la más reciente influencia de elementos socioculturales y dialógicos en la pedagogía. El volumen aspira a contribuir a la investigación sobre el potencial de la CMO y la telecolaboración en la organización motivadora de los entornos de aprendizaje,  reclamados durante mucho tiempo por las reformas educativas en didáctica de las lenguas y en formación del profesorado. Los artículos de este volumen describen algunas intervenciones que han sido o están siendo llevadas a cabo en diferentes contextos internacionales.

Resum

L'edició especial d'aquest any de BJTLLL es dedica a l'ensenyament i l’aprenentatge de les llengües estrangeres mediats per ordinador, considerant la influència d'elements socioculturals i dialògics en didàctica. El volum vol contribuir a la investigació sobre el potencial de CMO i la telecol·laboració en l'organització motivadora d’entorns d'aprenentatge, reclamats durant molt de temps per les reformes educatives en didàctiques de llengües i en la formació del professorat. Els articles d’aquest volum descriuen algunes intervencions que s’han portat o s’estan portant a terme en diferents contextos internacionals.

Résumé

L'édition spéciale de ce volume de BJTLLL est dédié à l'enseignement et l'apprentissage des langues étrangères assistés par ordinateur, en prenant en considération l'influence récente d'éléments socio-culturels et dialogiques en didactique. Le volume vise à contribuer à la recherche sur le potentiel de la CMC et la telecollaboration pour motiver l'organisation d'environnements d'apprentissage, réclamés depuis longtemps par les réformes de l'enseignement des langues et de formation des enseignants. Les articles de ce numéro décrivent certaines interventions didactiques menées ou en cours de développement dans des contextes internationaux divers.


Keywords

Editor's Notes

Full Text: Antoniadou_Editorial_BJTLLL_6.2

Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature (BJTLLL)

ISSN 2013-6196
Legal Deposit Number (Spain) B. 23873-2013
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License.