Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Book Review

Enkelena Shockett

Abstract


Abstract

Thinking through Children’s Literature in the Classroom, edited by Agustín Reyes – Torres, Luis S. Villacañas – de- Castro and Betlem Soler – Pardo; Cambridge Scholars Publishing 2014; ISBN 978 1 4438 5336 1; pp. 206, covers a wide variety of issues, both theoretical and practical, related to children’s literature. The editors are faculty members of the Language and Literature Education Department at the Universitat de València.

Keywords: Book review

Résumé

Thinking through Children’s Literature in the Classroom, édité par Agustín Reyes - Torres, Luis S. Villacañas - de- Castro et Betlem Soler - Pardo; Cambridge Scholars Publishing 2014; ISBN 978 1 4438 5336 1; pp. 206, couvre un large éventail de questions, à la fois théoriques et pratiques, liées à la littérature pour enfants. Les éditeurs sont membres du corps professoral de la langue et la littérature de le département de l'Éducation à l'Universitat de València.

Mots-clé: Critique de livre

Resum

Thinking through Children’s Literature in the Classroom, editat per Agustín Reyes - Torres, Luis S. Villacañas - Betlem de Castro i Soler - Pardo; Cambridge Scholars Publishing, 2014; ISBN 978 1 4438 5336 1; pp. 206, cobreix una àmplia gamma de temes, tant teòrics com pràctics, relacionats amb la literatura infantil. Els editors són professors de Llengua i Literatura del Departament d'Educació de la Universitat de València.

Paraules clau: Ressenya


Full Text: PDF

Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature (BJTLLL)

ISSN 2013-6196
Legal Deposit Number (Spain) B. 23873-2013
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License.