Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Models d’ensenyament en la iniciació esportiva i l’esport escolar. Estudi comparatiu en judo

José Miguel Álamo Mendoza, Fernando Amador Ramírez, Xurxo Dopico Calvo, Eliseo Iglesias Soler, Bárbara Quintana Lima

Resum


En aquest treball pretenem comparar tres models d’ensenyament entre si en la iniciació esportiva al judo. Els tres models d’ensenyament són el tecnicotradicional (tècnic), el model vertical amb especial incidència en la tècnica (tecnicotàctic) i el vertical estructural (tàctic). Per aquest motiu, s’han organitzat tres grups d’alumnat amb el qual s’ha desenvolupat un procés d’iniciació al judo durant quatre mesos utilitzant els mètodes d’ensenyament esmentats. En els resultats d’aquest estudi, podem comprovar que hi ha models d’ensenyament que poden resultar més adequats per a l’adquisició d’aprenentatges en la iniciació al judo.

Paraules clau


models d’ensenyament; estils d’ensenyament; esport escolar; judo

Text complet: HTML