Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La promoció de la lectura a l'escola

Ana Díaz-Plaja, Àlex Cosials

Resum


Aquest capítol revisa les diverses iniciatives que s’han dut a terme en el bienni 2010-2011 des de les escoles per millorar la competència lectora. Sense ànim d’exhaustivitat, mirem de constatar la preocupació i l’interès que la comunitat educativa ha generat a partir dels nous currículums i l’enfocament competencial, els informes PISA i altres indicadors. Destaca la implementació progressiva dels PLEC (plans de lectura de centre), la preocupació del Departament d’Ensenyament a través de projectes veterans com ara El Gust per la Lectura o el Programa de Biblioteca Escolar «Puntedu», així com la creació de noves iniciatives, per exemple, l’Impuls de la lectura. Així mateix, presentem les investigacions fetes des de l’àmbit universitari i les publicacions de revistes especialitzades sobre el desenvolupament de la lectura a les aules. També donem raó de les activitats d’associacions i fundacions, i fins i tot exemples d’iniciatives personals de docents que persegueixen la implicació d’alumnes i professors en l’entusiasme lector a l’escola.

Text complet: PDF