Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Ciberperiodismo y universidad : diagnósticos y retos de la enseñanza del periodismo on-line

Santiago Tejedor

Resum


Both analogue and digital journalists need Internet in their daily work. In the same way, Internet needs journalists. The network of networks, and specifically, online media requires professionals with specific skills and abilities. In this sense, the training of online communication professionals in order to meet the challenges of the new labour arena established by the network of networks has become a central issue for communication sciences faculties. They have to be able to teach future professionals the new skills and knowledge demanded by the Internet. However, universities have yet to achieve, apart from a few exceptional initiatives, the successful incorporation of cyberjournalism in syllabi. The present article proposes some recommendations and directives for the proper inclusion of it in syllabi and study plans.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.