Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La estructura del mercado de la televisión en Puerto Rico : globalización y concentración

Luis Rosario Albert

Resum


This paper examines the globalization and concentration trends of Puerto Rico’s television market during 2003-2005 periods. The research analyzes contemporary mass media industry leaders in Puerto Rico, as well as, particular attention is given to terrestrial, cable and satellite television industries, and the concentration of market share in the Puerto Rican market. It provides an overview about the displacement of early Puerto Rican television companies by American communication groups, the increase of religious television stations, and the under representation of noncommercial stations in the radio-electric spectrum.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.