Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

El infoentretenimiento en los informativos líderes de audiencia en la Unión Europea

José Alberto García Avilés

Resum


This study analyzes the topic of infotaintment which is observed in those television news programmes with the highest audience share in the European Union. Infotaintment is established according to the topic category, that is, news which deal with popular culture (cinema, music, videogames…), curiosities, human interest and celebrities. The study has been carried out with a sample of news programmes with the highest audience share, both on public and commercial television channels, in thirteen countries of the European Union throughout 2003 and 2004. In the first place, a revision of the literature is undertaken, with the comparative frame and the contributions of the main authors. Next, the methodology used in this research is introduced. Finally, the results are discussed and the main conclusions are stated.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.