Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Concepto y elementos de las relaciones públicas

Sara Magallón

Resum


Although not excessively abundant in Spain, university research into public relations must assume its commitments and meet the needs of the sector. A theoretical reference framework that explains, on one hand, the object and method of public relations; and on the other, provides a systematic procedure for the identification and definition of the «publics» of an organization, giving rise to a plausible paradigm for interpreting the phenomenon of public relations, which meets the needs of the most thorough research, while at the same time helping with professional practice.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.