Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

El ensayo periodístico y sus concepciones : algunas implicaciones pedagógicas

Marisol García Romero, Jenny Bustamante Newball

Resum


This article analyses the conceptions of essay, specifically, journalistic essay, in order to present some reflections about its pedagogical implications in the career of Social Communication. The documental research presented evidences some reasons that makes it difficult for students to infer the characteristics that the essays requested by the professors in the university classroom must include, and why differences exist in the representation of this text between teachers. As a contribution to solve the pedagogical problem stated, the authors propose the realization of an institutional publication, after the characterization and the establishment of the basic approaches to the elaboration and the evaluation of the journalistic essay on the part of the teachers.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.