Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Neurociència i pubicitat. Atenció i emoció en els premis del Festival Internacional de Publicitat de Cannes

Alejandro Tapia Frade, Elena Martín Guerra, Jose Enrique Puente

Resum


Una de les qüestions recurrents en publicitat està relacionada amb l’eficàcia que té. De vegades, com a mesura d’èxit, s’esmenten els premis de publicitat que han obtingut els espots en festivals. No obstant això, els processos psíquics d’atenció i emoció enregistrats pels espots semblen un mitjà més fiable per a mesurar l’èxit, encara més tenint en compte la importància d’aquests dos processos mentals en el record que genera l’espot en el públic objectiu.

Així, en aquest treball es van mesurar els nivells d’atenció i emoció generats mitjançant l’estudi de l’activitat electrodèrmica en un grup de 22 persones.

Posteriorment es va relacionar aquest mesurament amb el premi obtingut al Festival de Cannes 2002 (Lleó d’Or, Plata o Bronze) per saber si els espots amb Lleó d’Or havien provocat més atenció i emoció, o dit d’una altra manera, si el jurat d’aquests premis havia concedit els principals guardons als espots que havien generat més atenció i emoció en el públic, que a priori són els millors o els més eficaços si considerem l’activitat publicitària en ella mateixa.

Els resultats obtinguts permeten associar objectivament les taxes de canvi en l’atenció de l’espectador amb l’obtenció d’un Lleó d’Or, i també entre el nivell mitjà d’emoció enregistrat i els premis d’Or, Plata i Bronze obtinguts (els anuncis amb Lleó d’Or van obtenir nivells significativament més alts d’emoció que els espots que van aconseguir el Lleó de Plata, i aquests en van obtenir més en comparació amb els que van guanyar el Lleó de Bronze).


Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.