Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Resenya de tesi: Marketing viral: claves creativas de la viralidad publicitaria

Sílvia Sivera-Bello

Resum


Hi ha claus creatives comunes als vídeos publicitaris virals que constitueixin un detonant per a la seva difusió entre els usuaris de les xarxes socials digitals? Per respondre aquesta pregunta medul·lar de la tesi doctoral, es va proposar un constructe analític que triangulés els indicadors següents: drivers creatius, soques virals i ambigüitat dels continguts. L’anàlisi –bivariant i multivariant– de 651 vídeos publicitaris virals va permetre constatar la prevalença de continguts basats en el driver de l’emoció, explicats amb recursos de la soca retòrica o conceptual. L’ambigüitat es va revelar com una condició suficient, però no necessària, per a activar la viralitat.

Text complet: PDF (Castellano)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.