Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

Sui Generis. Representacions de gènere a la publicitat televisiva Italiana

Paola Panarese

Resum


L'article presenta els resultats d'una anàlisi de contingut de 815 anuncis publicitaris italians i una investigació qualitativa sobre alguns estudis de casos.

L'estudi té com a objectiu determinar el nivell d'assignació del sexe en la publicitat italiana i tractar de trobar alguns canvis en les representacions de gènere.

Mentre que l'anàlisi de contingut confirma la perpetuació dels estereotips d'edat en els anuncis italians, la investigació qualitativa revela una transgressió tímida dels rols de gènere tradicionals.

Text complet: PDF (English)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.