Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO)

La perspectiva de gènere en els mitjans i els estudis de comunicació: conceptes clau i exemples

Maria Pilar Rodriguez, Lisa Cucklanz

Resum


En aquest article es defensa la idea que la incorporació de la dimensió de gènere en els estudis de comunicació i mitjans és molt convenient per la seva contribució a l'estudi de la ideologia, l'ètica, i l'equilibri en els mitjans de comunicació. La primera part de l'article s'exploren les principals raons de la necessitat d'aquesta integració transversal dels estudis de gènere en els programes universitaris, especialment en el camp de la Comunicació i Estudis dels Mitjans i indica els principals conceptes que han de formar part de títols de grau que inclouen aquestes àrees. La segona part de l'article proporciona un exemple de la presència dominant dels prejudicis de gènere en els textos mediàtics de notícies i programes de televisió.

Text complet: PDF (English)

Anàlisi és una publicació electrònica editada per la Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN 2340-5236

Creative Commons
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.